Okullarda sabah dersleriyle ilgili ilginç araştırma: Akademik başarıyı düşürüyor!
Büyük bir çalışma, birden fazla üniversite öğrencisi için muhtemelen çok da şaşırtıcı olmayan bir şeyi ortaya çıkardı. Sabahın erken saatlerinde yapılan dersler, bu dersleri alan öğrencilerde daha düşük akademik performansla bağlantılı görünmektedir.
Çalışma, sabahın erken saatlerinde derse katılımın daha düşük olup olmadığını ve derslerin öğrencilerin uyku ve akademik performansı üzerinde bir etkisi olup olmadığını test etmeyi amaçladı.
Takım, 23.391 öğrenciÜniversite WiFi ağlarına giriş verilerine bakarak derslere ve sabah saat 8:00’de derse devam durumunu tahmin edebilmiş, devam oranlarının günün ilerleyen saatlerinde yapılan derslere göre yaklaşık yüzde 10 daha düşük olduğunu buldu.
Altı haftalık bir çalışmanın modülü olarak 181 öğrenciden aktigrafi bilgisi toplandı. Verilerine bakarak, kendi bildirdikleri seyahat sürelerine kıyasla ders sırasında uyuyakaldıklarını veya sınıflarına varmak için çok geç uyanıp uyanmadıklarını öğrenebildiler.
Araştırma grubu, “ Öğrenciler saat 20:00’deki derslerin yaklaşık üçte birinde zamanında uyanmadı, ancak öğlen veya daha sonra başlayan derslerin başlamasından sonra nadiren uykuya daldı.” O yazıyor.
Daha sonra grup, 39.458 öğrencinin öğrenme yönetim sistemine giriş bilgilerini inceleyerek erken derslerin öğrencilerin uykusu üzerindeki etkisini araştırdı. Bilgileri kullanarak uyanma zamanlarını tahmin edebildiler ve bunlar 181 öğrenciden oluşan daha küçük bir gruptan toplanan aktigrafi bilgileriyle oldukça tutarlıydı.
Takım, ” Öğrenciler aşağı yukarı aynı saatte yattılar, ancak sabah derslerine katılmak için daha erken kalktılar.diye yazar ve ekler: Sonuç olarak, sabah derslerinden önceki gecelerde gece uyku süresi daha kısaydı.”
181 öğrenciden toplanan aktigrafi bilgileri, öğrencilerin sabah derslerinde daha fazla uyuduklarını da gösterdi.
Erken dersler ve akademik başarı arasındaki ilişki
Ekip ayrıca, çalışmada daha önce gösterilen uyku ve devamsızlık göz önüne alındığında, erken sınıflar ile alt sınıflar arasında bir bağlantı buldu.
Takım, ” 33.818 öğrencinin notlarının analizi, sabah dersleri aldıkları gün sayısının genel not ortalamaları ile negatif ilişkili olduğunu gösterdi.diye açıkladı ve araştırmasının, üniversitelerin zorunlu erken dönem derslerinden kaçınmayı düşünmesi gerektiğini gösterdiği sonucuna vardı: ” Erken sınıflar genellikle kaynakların (sınıf alanı ve fakültenin öğretime harcanan zamanı) kullanımını en üst düzeye çıkarmak ve öğrenciler ve öğretim üyeleri için program çatışmalarını en aza indirmek için planlansa da, sonuçlarımız öğrencilerin dersi kaçırma olasılığının daha düşük olduğunu, daha az uyuduğunu ve daha az uyuduğunu gösteriyor. GPA alma olasılıklarının daha yüksek olduğu bir değiş tokuş olabilir.”
Çalışmayı yürüten grup, WiFi ve üniversite eğitim sistemlerindeki oturum açma verilerinin mevcudiyeti göz önüne alındığında, kullandıkları yolların diğer üniversiteler tarafından kolayca kullanılabileceğini ve böylece daha iyi öğrenci performansı için kendi programlarını değerlendirip ayarlayabileceklerini umuyor.
Çalışma Nature Human Behavour’da yayınlandı.